College - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Wietske - WaarBenJij.nu College - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Wietske - WaarBenJij.nu

College

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Wietske

21 Februari 2006 | Verenigde Staten, Washington

Hee,

Was ik weer! Het is hier nu 21.38, dus bij jullie 3.38... (bij mijn schatje 2.38 :D :D )Vandaar dat er niemand op msn is :( :(
We hebben vandaag een college gevolgd met 5 dove studenten en een dove docent. Grammer English. Was grappig. De studenten kennen de engelse grammatica nog niet zo goed omdat ze uit verschillende landen van de wereld komen (nigeria, india, Israel, koeweit en thailand).
Voordat ze naar de universiteit kunnen gaan, moeten ze goed engels kunnen beheersen.

We hebben de eerste dag al een Nederlandse dove jongen ontmoet. Het is echt beter dat je dan 'gewoon' NGT kan gebruiken ipv ASL.
Er zitten maar drie Nederlandse dove mensen op Gallaudet. Dat verbaasd me wel want er zitten hier een paar duizend mensen in totaal. Maar ja...

Het niveau ligt hier niet superhoog. Lager dan de andere universiteiten in The States. Maar anders zouden er ook minder peeps komen of course...

We zijn vanmiddag ook nog bij een bekende dove docent geweest, die onze vragen beantwoordde over de dovencultuur in de VS. We vergeleken het natuurlijk vooral met die van Nederland. Ook hebben we het met haar over interpreters in de USA gehad en de tolken in NL.

We zijn hierna nog naar een 'interpreterschool', die ook op Gallaudet aanwezig is. Maar morgen krijgen we daar informatie over. Ook zijn we bij een interpreterbemiddelingsbureau geweest. Dus ik weet nu hoe je in Gallaudet aan het werk kan als tolk ASL.

We hebben vandaag eindelijk een programma gekregen en gaan de komende dagen allemaal colleges volgen.
Woensdag krijgen we een rondleiding over de campus.
Donderdag/vrijdag gaan we Washingtion weer in en shoppen!

xxx Wiets

• 21 Februari 2006 - 07:32

Fokke:

Hé, goed bezig daar zeg! Wat is ASL/ NGT?

Het is hier 8.32 uur, dus bij jou 2.32 uur. Nog lekker stappen? Veel plezier de komende dagen!

Groeten, Fokke

• 21 Februari 2006 - 07:57

Enneken:

Hey Wiets
    Leuk dat je je site zo goed kunt bijhouden. Blijven we lekker op de hoogte. Goed van je hoor dat je in je vakantie vrijwillig colleges gaat volgen ;)

Komen dr ook foto´s of lukt dat niet?

Kom je volgende week langs in Leeuwarden?
    Liefs Enneken

• 21 Februari 2006 - 08:08

Enneken:

Neem maar geen drinken met ijsklontjes daar!! ;)

'Water in ijsklontjes viezer dan water uit toilet'

Uitgegeven: 21 februari 2006 07:03
    Laatst gewijzigd: 21 februari 2006 07:05

WASHINGTON - Water in ijsklontjes bij fastfoodrestaurants in de Verenigde Staten blijkt geregeld viezer te zijn dan water in toiletten van de desbetreffende etablissementen. Dat blijkt volgens de Amerikaanse televisiezender ABC uit het onderzoek van een twaalfjarig schoolmeisje in de staat Florida.

Jasmine Roberts verzamelde in Zuid-Florida op vijf plaatsen monsters voor een schoolopdracht en liet ze analyseren op de Universiteit van Zuid-Florida. Volgens deskundigen zijn de bevindingen van Roberts niet echt nieuw maar zorgt ze er wel voor dat er weer aandacht komt voor de zaak.

Het water in ijsklontjes wordt voornamelijk vervuild doordat mensen hun handen na toiletgebruik niet wassen maar wel ijsklontjes opscheppen en omdat machines niet goed genoeg worden schoongehouden.