Koud! - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Wietske - WaarBenJij.nu Koud! - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Wietske - WaarBenJij.nu

Koud!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Wietske

19 Februari 2006 | Verenigde Staten, Washington

Hee Peeps,

It's very cold outside! The sun is shining, but there is a LOT of cold wind.
Maar ik leef nog en het is heel gezond om daar doorheen te lopen.
We hebben de grootste lol met z'n allen!
Gister zijn we naar het capitool, het monument, graf van Kennedy en het witte huis e.d. gegaan...
Was leuk, maar koud weer.

Vandaag zijn we naar verschillende musea gegaan... Ze zijn allemaal gratis en zitten allemaal naast elkaar. Dus dat is handig, we gingen erin en eruit. De drukte met andere touristen valt opzich wel mee. Het zijn meestal Amerikanen uit andere staten.
Er is ook een holocaust museum, maar dat vonden we nogal raar omdat de amerikanen er niet zoveel mee te maken hadden...

De gebouwen hier zijn gigantisch! (BAM in het doofs..) En vaak wit, dus het witte huis dat er ergens tussen ligt, valt niet eens zo op...

Naast ons flatje staat een dinner hal waar we vaak eten. Daar kunnen we voor 10 euro eten wat we willen, is wel relaxed... ze hebben veel verschillende dingen daar (ik ga daar zo weer heen :D)
Verder heb ik natuurlijk al een echte amerikaanse hotdog, browny, muffin en pizza gehad.

Het vervoer hier is makkelijk: de bus gaat gratis naar een metro/treinstation wat ook een groot winkelcentrum is!
Vanuit daar kun je dus alle kanten op (ook naar New York :D dat is 4 uur met de trein, maar staat niet op de planning)

We zijn hier natuurlijk voor Gallaudet en morgen gaan we dan ook lessen volgen van de dove studenten hier. Een les met een dove docent en een les met een horende docent om te vergelijken. Een les dovencultuur en ASL (american sign language). Ik ben erg benieuwd!

Het grappige is hier dat je 4 talen door elkaar gebruikt. Daarom wil het nog weleens gebeuren dat we gebaren gebruiken tegen horende amerikanen.. echt weird, maar ja het is dan ook een chaos van talen in m'n hoofd :D

Nou ik heb of course nog wel meer meegemaakt, maar heb geen zin om daar over na te denken... Ik zit nu in de Library van Gallaudet. Ze hebben hier allemaal verschillende gebouwtjes waar je verschillende dingetjes kunt doen, echt leuk, de gebouwen zien er ook allemaal verschillend uit. Er is hiet ook een zwembad en fitnessruimte :D alleen heb ik geen bikini of sportkleding mee :( Maar ik kom wel aan m'n beweging hoor. Is ook nodig na alles wat we hier eten!

Maar ik ga nu echt weg, want ik ga me klaar maken om te dineren :D

Doeg!

Kus Wiets

  • 20 Februari 2006 - 09:27

    Enneken:

    He Wiets,
    Leuk verhaal om te lezen. Kan me er al helemaal een beeld bij vormen.
    Nog bedankt voor je mail gisteravond. Heb mijn verjaardag niet echt gevierd. Overdag gewoon geklust en aan het eind van de middag kwamen je ouders en mijn opa en oma. Dat was gezellig. Nu ben ik weer in het nieuwe huis. Voor de eerste keer alleen. Zometeen ga ik weer verder met verven.
    Komende zaterdag gaan we officieel verhuizen. De badkamer is dan nog niet klaar, maar de rest zo ongeveer wel.
    Nou geniet er nog even van, daar aan de andere kant van de wereld. Leuk wat je allemaal meemaakt!

    Liefs, Enneken

  • 20 Februari 2006 - 21:27

    Poedeliewoepsie:

    eyeyeyeye poppetje!!! Superos wat je daar allemaal meemaakt!! en dat we gewoon nog contadt kunnen hebben ook terwijl dr een superos grotos oceanos tussen zit!! jammer dat het er zo koud is en dan geen eens sneeuw meer.....:s:s, maar goed moet weeros opstappen. check je lators!! kuzzzzzzzzzzzzzzzzies van mij. Oh ja nog gefeliciteerd met je schoonzussie... oud wordt ze al he! vlgnd jaar maar een kleine dr bij dacht ik zo:D:D

    PS. Let op je lijn hé (pizza, hotdogs, etc...), elk pondje gaat door het mondje:p:p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 April 2006

foto's

13 Maart 2006

Nieuwe foto's!

05 Maart 2006

Voor Marianna

28 Februari 2006

Weer terug :(

24 Februari 2006

Laaste dag!
Wietske

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 58
Totaal aantal bezoekers 3259

Voorgaande reizen:

16 Februari 2006 - 26 Februari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: