Laaste dag! - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Wietske - WaarBenJij.nu Laaste dag! - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Wietske - WaarBenJij.nu

Laaste dag!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Wietske

24 Februari 2006 | Verenigde Staten, Washington

Hee,

Dit is denk ik het laatste bericht dat ik plaats vanuit Washington D.C.
Morgen vertrekken we om 13.00 hier met de taxi naar het vliegveld en om half 6 vertrekt ons vliegtuig.

Alle musea zijn hier gratis. Nadat ene Smithoniun is overleden heeft hij z'n geld nagelaten met het idee 'doe er iets leuks mee' en daarom hebben ze de musea hier gratis gemaakt...
Bob goud, verheyen brons! joehoe!

Er zijn hier veel wilde eekhoorns. Erg leuk om te zien!
We zijn vaak uit eten geweest deze week en het opvallende is, dat als je je bord leeg hebt het bord gelijk wordt weggehaald echt irritant en ongezellig. De amerikanen eten hier ook alleen maar om te eten niet voor de gezelligheid...

Vandaag hebben we een vrije dag genomen. We hebben een aantal mensen hier cadeautjes gegeven uit Holland als bedankje. Ik heb net iets voor mezelf gekocht en misschien iets voor iemand anders... Straks gaan we Washington maar weer eens in. Misschien dat ik daar ook nog wat dollars kwijt kan! :D

We hebben woensdag een lezing gehad over Indianen en gebarentaal. Die indianen spraken in Amerika 13 verschillende talen, maar konden ook gebaren en die gebaren kon iedereen verstaan. Is echt grappig. Ook om te zien. Ze doen hun mond dan niet open...

We zijn gister naar een dovencultuurles geweest. Was erg interessant. Over het ontstaan van Gallaudet en de professor vroeg aan de studenten of ze liever een dove of een horende president (directeur van Gallaudet) willen. Een horende vinden ze wel goed als hij maar ASL kan. De president die ze nu hebben is de eerste dove president van Gally. Hij is op zijn 21ste doof geworden. De vader van 1 van de studenten vond dat een horende president beter zou zijn, omdat hij beter contacten kan leggen met de horende gouverment van Washington. Maar die student zei dat een dove president de dove mensen meer begreep en zich meer kan inleven in hun situatie.

Verder word ik elke ochtend gewekt door een trilwekker. Niet dat ik die heb, maar we horen elke ochtend eentje uit een andere dorm (slaapgelegenheid)... Best irritant want hij gaat een uur lang elke 9 minuten af!
Wel is het leuk om te zien dat de deurbel een flitslamp is... Alleen hebben ze me weleens geprobeerd uit bed te bellen... Maar met m'n ogen dicht zie ik niets.

Misschien dat ik morgen nog tijd heb om te typen...

See ya!
x Wiets

Paar uur later:

Ik ben nu net terug uit het centrum (downtown). Er waren niet echt veel (kleding)winkels. Daarvoor moet je echt naar de Malls gaan. Maar ik heb wel schoentjes gekocht :D Ben ik tenminste wat dollars kwijt... de rest geef ik vanavond uit (dinner) en morgenochtend gaan we misschien pancakes eten als ontbijt...

Ik ben beniuwd naar de terugreis. Met de heenweg moest ik veel aandacht geven aan een meisje die ook mee ging. De dochter van de tolk. Als jullie btw op tv een mannelijke tolk zien dan is dat haar man en de vader van de dochter. De tolk die we mee hebben komt oorspronkelijk uit Amerika, maar woont sinds 10 jaar in Nederland. Samen met haar man zijn ze internationale tolken. Hun kind (4 jr) is 3talig opgevoed en kan vloeiend engels, nederlands en nederlandse gebarentaal. Echt apart om te zien hoe makkelijk ze van de ene in de andere taal kan spreken.
Maar zij ging dus steeds op m'n schoot zitten wat op zich wel gezellig was, maar ik wilde films kijken... :D :D
Moet nu weer gaan!

x Wiets

  • 24 Februari 2006 - 23:17

    Anna:

    Hey, ik heb je site net bekeken vet leuk ,wat je allemaal ziet en beleeft daar,denk dat je deze reactie pas weer leest als je in het koude holland bent ,maar ja.Spreek je snel weer xxx

  • 26 Februari 2006 - 18:00

    Je Lieve Zusje:

    hey pietie, k weet niet wie dit berichtje hieronder heeft geschreven, maar ik volgens mij niet, dus dan weet je het ff!!! tenminste niet dat ik weet!! aangezien het tijdstip(zit k nooit op int, of ik moet dronken zijn geweest!! nou mis yq pop!! kuzziekus

  • 26 Februari 2006 - 18:02

    Annamarie:

    ohh haha hierboven bedoel ik natuurlijk:s:s:p, maar dat snapte je wel he:p, dikke kuz van je zus

  • 27 Februari 2006 - 14:23

    Els:

    hey wiets ben je alweer terug in t koude kikkerlandje? bij ons lag d'r SNEEUW vanmorgen.. shame... hey, we mailen over vrijdag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 April 2006

foto's

13 Maart 2006

Nieuwe foto's!

05 Maart 2006

Voor Marianna

28 Februari 2006

Weer terug :(

24 Februari 2006

Laaste dag!
Wietske

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 3257

Voorgaande reizen:

16 Februari 2006 - 26 Februari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: