Reacties - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Wietske - WaarBenJij.nu Reacties - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Wietske - WaarBenJij.nu

Reacties

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Wietske

21 Februari 2006 | Verenigde Staten, Washington

Voor Gilbert > Recensie van de films:
P and p viel een beetje tegen. Ik had al eerder die film met Kate Winslet gezien en die vond ik heel mooi! Nu vergeleek ik steeds de personages van die film met deze... Ook is het vervelend als er geen mooie jongen in voor komt... In de eerste versie was dat aspect namelijk ook beter. Wel zat Orlando Bloom er natuurlijk in, maar aangezien hij een pruik op had (blond, stijl haar met bakkebaard) zag hij er minder aantrekkelijk uit. Dit komt denk ik ook door het feit dat ik op donkerkleurhoofdhaarmannen val. Voor de rest was het wel een mooie film hoor. :D
The legend of Zorro was zoals ik verwacht had. Ik had The mask ook al gezien en deze bleek tegen te vallen volgens de recensenten. En ze hadden gelijk. Antonio is hoe dan ook een knappe man, wat het weer een beetje goed maakt. Zijn 'zoontje' vond ik ook super :D
Het positieve van dit alles vind ik dan ook dat ik het in het vliegtuig als anti-verveling heb mogen ervaren en ik het niet in de bioscoop heb hoeven aanschouwen!

Leendert:
De vliegreis is officieel 9 uur. Maar we hebben er met de heenreis 8,5 uur over gedaan. Het weer was gunstig. Het was prachtig om boven de wolken te vliegen... We were a bit in heaven! Alleen scheen de zon vel in onze ogen als we de schuifdingen voor de ramen open deden.

Enneken:
Foto's op de zite doen lukt niet denk ik. Dan moet ik toch een kabeltje hebben om het aan te sluiten op de comp?
We maken wel super veel foto's!! En allemaal dubbel... Er zijn dan ook veel fotomomenten voorbij gekomen :D Ook hebben we een videocamera mee.
Natuurlijk wil ik volgende week naar jullie nieuwe huis! Ik ben echt superbenieuwd naar hoe het er dan uitziet!!!

Fokke:
ASL = American Sign Language
NGT = Nederlandse Gebarentaal

Anna:
Schatje! Ik ga nu ff niet op m'n lijn letten, ok? Het was btw wel m'n balansweek, maar die verschuif ik wel en dan doe ik er gelijk een week bij :D komt helemaal goed :D
Don't worry, be happy!!

Ik heb gelezen in de USA today en de Washington post dat Timmer goed heeft gewonnen op de 1000 meter. Super! Ik neem de artikels wel mee. Is leuk om te lezen. Het gaat ook over de valse start en dat dat oneerlijk was e.d.

We zijn zondag trouwens ook nog naar een kerkdienst op Gallaudet geweest. Het was mooi om te zien. De spreker/predikant/voorganger whatever.. (katholiek, hoe noem je dat dan?) was horend en ging voor ons praten. En vaak liep hij dan achter. Dat zijn wij niet gewend omdat NMG (Nederlans Ondersteund Met Gebaren) bij ons spreken en gebaren tegelijk is. Er was ook een tolk voor een doofblinde man. Ook mooi om te zien.

Bij de lezing vrijdag waren er trouwens ook veel tolken aanwezig (ASL,SEE (ASL in engelse grammatica), onze tolk (NGT/ASL-tolk), een doofblinde tolk en een schrijftolk. We zagen dus op een scherm de tekst, we hoorden de spreker en we konden naar de verschillende tolken kijken. Het was leuk om mee te maken maar ook verwarrend omdat je moet kiezen tussen de verschillende modaliteiten.

We zijn vandaag naar een Mall geweest (groot overdekt gebouw met allemaal winkels), daar was het best saai. Toen zijn we maar naar Georgetown gegaan. Dat was heel gezellig met kleine winkeltjes en lekker veel mensen. Dat was wat levendiger!
We zijn voor het eerst met de bus gegaan ipv de metro. Dit bleek heel goedkoop te zijn: de bus is vaak 1 dollar (we waren een half uur onderweg). Die stop je in een machine en that's it!

Ook hebben we vandaag een rondleiding gehad bij de tolkopleiding op Gallaudet. Er worden maar 10 mensen per jaar aangenomen, terwijl er zo'n 50 mensen zich aanmelden. De opleiding duurt 3 jaar en voor de rest lijkt het op onze opleiding.

Een dove vrouw die ons over dovencultuur vertelde zei dat tolken niet een beroep is maar een levensstijl. Vond ik wel mooi gezegd, maar of ik zo ver ga??!!

Het water uit de kranen hier is niet te drinken (chloorwater). Dit is ook zo als je een beker cola, sprite, fanta etc. uit een beker koopt bij een restaurant. Daarom neem ik altijd jus d'orange. Is nog gezond ook!

Nou dat was het weer ff!

Liefs xxx Wiets

• 22 Februari 2006 - 11:32

Papa:

leuk al die berichtjes te sturen naar vragende mensen!
    Heb je een komp. ter beschikking dat je zo gemakkelijk elke dag een berichtje kunt sturen? Of doe je het op de Universiteit
    Hou je taai
    groetjes

• 22 Februari 2006 - 18:13

Je Lieftallige Zusje:

hey poppie,
    je bent nu online, maar kan op een of andere irritante manier blijkbaar niet tegen me aanlullen, k weet niet of je mijn onzin wel leest dus drom schrijf ik maar een onzinverhaaltje op je supersite:D! gister cd van MB geluisterd, ahh zo mooi! ik heb gehoord dat MB op 1 staat in Ned met een nieuw liedje met iemand anders?!?!?!!? weet jij daar iets van?! wij gaan samen naar concert he, als dr kaarten zijn gelijk kopen, niet twijfelen!!! ohh je praat weer tegen me, dus ga kappeh, doegggggggggg kuzzzzzzzzzzzz

• 22 Februari 2006 - 18:14

Je Lieftallige Zusje:

hey poppie,

• 22 Februari 2006 - 21:25

Sibylla:

ik lees dat je het prima naar je zin hebt daar. Knap van je dat je jezelf durft te laten gaan... Alles wat je nu proeft proef je de komende tijd (jaren) niet meer. Geniet ervan. Ben zeer benieuwt naar je foto's. Inge (mijn exbuurmeisje) is op dit moment hier aan het logeren. René kijkt voetbal ajax-inter milaan het staat 2-1 who cares. wel gezellig hier. maar mis je.

liefs,
    Sibylla

• 23 Februari 2006 - 19:54

Lidewij:

he,Wiets ik ben nu in leeuwarden 23feb.ik ben in het nieuwe hius van Fokke en Enneke en het is groot het is een VILLA maar er zijn nog niet zo veel spullen in gezet en matthias is nu in Duitsland want hij word maandag 27 feb. 12 dus dan mag je iets met mijn mama doen en als Matthias bijvoorbeeld 18 word dan mag je een weekend met mama een weekend weg nou en voor de rest warwn greetje en jan jarig nou dat was het wel doei!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!